szybki kontakt: + 48 32 353 11 22
PROTOKÓŁ DYPLOMATYCZNY
Cel szkolenia
Celem szkolenia jest poznanie zasad protokołu dyplomatycznego w porównaniu z tradycyjną etykietą towarzyską oraz uświadomienie sobie różnic w tych obszarach. Uczestnicy nabędą umiejętności interpersonalne pomocne w kontaktach służbowych, na przyjęciach z udziałem klientów, gości honorowych, polityków – w Polsce i na arenie międzynarodowej.
Profil uczestników
Grupa docelowa
- Osoby pracujące w administracji publicznej, samorządach.
- Dział sprzedaży, PR, stosunków międzynarodowych; pracownicy sekretariatu, BOK; asystenci, członkowie zarządu, właściciele firm.
- Kadra kierownicza, managerowie.
- Osoby zainteresowane poszerzaniem wiedzy z zakresu savoir-vivre i protokołu dyplomatycznego.
Korzyści wynikające z ukończenia szkolenia
Uczestnicy szkolenia uzyskają lepszą jakość kontaktów międzyludzkich, międzynarodowych poprzez nabycie większej pewności siebie, swobody podczas spotkań biznesowych i zdobycie autorytetu.
Program szkolenia
- Ramowy program szkolenia:
- Autoprezentacja (z uwzględnieniem kontaktów międzynarodowych)
- Uścisk dłoni – jak, gdzie i kiedy
- Pierwszeństwo powitań Rodzaje uścisków dłoni na arenie międzynarodowej
- Postawa
- Intonacja
- Kontakt wzrokowy w zależności od kultury narodowej
- Dystans w kontaktach międzynarodowych
- Wizytówka
- Formy przekazywania i otrzymywania wizytówek
- Miejsce na wizytówki
- Brak wizytówek
- Dopisywanie informacji
- Znaki na wizytówkach
- Przedstawianie osób
- Formuły
- Komunikacja niewerbalna
- Precedencja
- Tytułowanie kurtuazyjne, naukowe i służbowe
- Formy adresatywne
- Zapamiętywanie imion i nazwisk
- Zasady precedencji: przyjęcie, winda, samochód, konferencje
- Zasady korespondencji służbowej
- Maniery podczas rozmów telefonicznych, telekonferencji
- Kto kończy rozmowę
- Dwa telefony na raz
- Telefon i gość
- Przerwana rozmowa
- Wyjątkowe sytuacje
- Przyjęcia na stojąco
- Przygotowanie ze strony gościa i gospodarza
- Nawiązywanie nowych kontaktów, do kogo można podejść
- Zagajenie oraz tematy, których należy unikać
- Rotowanie
- Korzystanie z bufetu
- Jak zrobić „mocne” wejście, zdobyć autorytet
- Komplementy i krytyka na arenie służbowej
- Dress code
- Zasady doboru stroju i akcesoriów do okazji
- Określenia obowiązujące w etykiecie, co oznaczają dla kobiety i mężczyzny
- Wizerunek biznesmena i kobiety biznesu
- Przyjęcia przy stole
- Przegląd sztućców, zastawy stołowej i kieliszków
- Menu
- Formy serwisu: angielski, francuski, amerykański
- Maniery przy stole
- Jak wybrnąć z kłopotliwej sytuacji
- Jak jeść trudne potrawy (sushi, karczochy, homary)
- Rola gościa i gospodarza
- Jak wznosić toasty
- Zaproszenie do restauracji na lunch, kolację
- Etykieta biznesu jako międzynarodowy język kurtuazji
Czas trwania szkolenia
14 godzin
Cena szkolenia
2 500,00 PLN
+23% VAT/1 os.
Wysoka jakość szkolenia potwierdzona certyfikatem ISO 9001:2015, ISO 31000:2009 oraz 29990:2010
W tej kategorii nie ma artykułów. Jeśli na tej stronie wyświetlane są podkategorie, mogą zawierać artykuły.