Protokół dyplomatyczny

Cel szkolenia

Celem szkolenia jest poznanie zasad protokołu dyplomatycznego w porównaniu z tradycyjną etykietą towarzyską oraz uświadomienie sobie różnic w tych obszarach. Uczestnicy nabędą umiejętności interpersonalne pomocne w kontaktach służbowych, na przyjęciach z udziałem klientów, gości honorowych, polityków – w Polsce i na arenie międzynarodowej.

Profil uczestników

Grupa docelowa

  • Osoby pracujące w administracji publicznej, samorządach.
  • Dział sprzedaży, PR, stosunków międzynarodowych; pracownicy sekretariatu, BOK; asystenci, członkowie zarządu, właściciele firm.
  • Kadra kierownicza, managerowie.
  • Osoby zainteresowane poszerzaniem wiedzy z zakresu savoir-vivre i protokołu dyplomatycznego.

Korzyści wynikające z ukończenia szkolenia

Uczestnicy szkolenia uzyskają lepszą jakość kontaktów międzyludzkich, międzynarodowych poprzez nabycie większej pewności siebie, swobody podczas spotkań biznesowych i zdobycie autorytetu.

 

Dr Irena Kamińska-Radomska

Program szkolenia

  • Ramowy program szkolenia:
  • Autoprezentacja (z uwzględnieniem kontaktów międzynarodowych)
  • Uścisk dłoni – jak, gdzie i kiedy
  • Pierwszeństwo powitań Rodzaje uścisków dłoni na arenie międzynarodowej
  • Postawa
  • Intonacja
  • Kontakt wzrokowy w zależności od kultury narodowej
  • Dystans w kontaktach międzynarodowych
  • Wizytówka
  • Formy przekazywania i otrzymywania wizytówek
  • Miejsce na wizytówki
  • Brak wizytówek
  • Dopisywanie informacji
  • Znaki na wizytówkach
  • Przedstawianie osób
  • Formuły
  • Komunikacja niewerbalna
  • Precedencja
  • Tytułowanie kurtuazyjne, naukowe i służbowe
  • Formy adresatywne
  • Zapamiętywanie imion i nazwisk
  • Zasady precedencji: przyjęcie, winda, samochód, konferencje
  • Zasady korespondencji służbowej
  • Maniery podczas rozmów telefonicznych, telekonferencji 
  • Kto kończy rozmowę 
  • Dwa telefony na raz 
  • Telefon i gość
  • Przerwana rozmowa 
  • Wyjątkowe sytuacje 
  • Przyjęcia na stojąco 
  • Przygotowanie ze strony gościa i gospodarza 
  • Nawiązywanie nowych kontaktów, do kogo można podejść
  • Zagajenie oraz tematy, których należy unikać
  • Rotowanie
  • Korzystanie z bufetu
  • Jak zrobić „mocne” wejście, zdobyć autorytet
  • Komplementy i krytyka na arenie służbowej
  • Dress code
  • Zasady doboru stroju i akcesoriów do okazji
  • Określenia obowiązujące w etykiecie, co oznaczają dla kobiety i mężczyzny
  • Wizerunek biznesmena i kobiety biznesu
  • Przyjęcia przy stole
  • Przegląd sztućców, zastawy stołowej i kieliszków
  • Menu
  • Formy serwisu: angielski, francuski, amerykański
  • Maniery przy stole
  • Jak wybrnąć z kłopotliwej sytuacji
  • Jak jeść trudne potrawy (sushi, karczochy, homary)
  • Rola gościa i gospodarza
  • Jak wznosić toasty
  • Zaproszenie do restauracji na lunch, kolację
  • Etykieta biznesu jako międzynarodowy język kurtuazji

 

Czas trwania szkolenia

14 godzin

Cena szkolenia

2 500,00 PLN
+23% VAT/1 os.

Wysoka jakość szkolenia potwierdzona certyfikatem ISO 9001:2015, ISO 31000:2009 oraz 29990:2010

lub

W celu zapewnienia maksymalnej wygody użytkowników przy korzystaniu z witryny ta strona stosuje pliki cookies. Szczegóły w naszej Polityce prywatności.
Kliknij "Zgadzam się", aby ta informacja nie wyświetlała się więcej.